Úgy tűnik, ezen a héten a helyes gyermeki figurák vonzották leginkább figyelmemet; tegnapelőtt egy híres cica szülinapjáról emlékeztem, ma meg egy macit szeretnék bemutatni nektek. Egy macit, amit még Spanyolországban eltöltött éveim alatt fedeztem fel magamnak, s nyugodtan mondhatom, hogy kabalaként hordtam és hordom ékszereit, táskáit.
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Egy maci, amely követett Magyarországra is, hiszen nemrég az Andrássy úton a márka megnyitotta üzletét. Ez a márka a Tous. A maci, amelyet a tulajdonos, Rosa Tous utazása során látott meg egy kirakatban, s emlékeztette őt gyerekkori plüssállatára. Úgy gondolta, szinte mindenkiben lakoznak hasonló emlékek, s ezért a macit választotta a márka jelképévé. Azóta – habár más kollekciókkal is előrukkolnak – a maci körvonala, a két pontszeme és az orra a legtöbb ékszeren és terméken megjelenik.
![]() |
![]() |
A Tous egyébként hagyományos, barcelonai, családi ékszerészvállalkozás, amelyet 1920-ban alapítottak. A fordulatot a ’70-es években Rosa Oriol és férje, Salvador Tous hozták, amikor egyedi ékszereket kezdtek tervezni a klienseknek. A ’80-as évekre teljesen új stratégia alakult ki, amelynek következtében a Tous nemzetközi hírnévre is szert tett. Manapság a Tous a világ 35 országában van jelen, 300 üzlettel – igaz, a fele ezek közül Spanyolországban van. 2012-re 800 eladási pontot terveznek, s szeretnék elérni az ezermillió eurós bevételt.
2007 óta a márka arca Kylie Minogue, aki szintén sokat segített a népszerűsítésben. Olyan városi stílust alkotnak, amelyet a fiatalok és az érettebb korosztály egyaránt értékel és szívesen visel. A maci utánzatait mindenhol árulják a világon, akárcsak Louis Vuitton hamisítványait.

![]() |
![]() |
![]() |